Umflarea Anvelopei

Umflarea corectă a anvelopei este un element cheie pentru conducerea în siguranţă şi pentru durata mare de viaţă a anvelopei. Este prudent să se verifice umflarea anvelopei cel puţin o dată pe lună cu un manometru exact al presiunii din anvelope. Pierderea continuă a presiunii de umflare indică o problemă posibilă a unui ansamblu anvelopă/roată; consultaţi experţii dumneavoastră în anvelope imediat ce întâlniţi o asemenea situaţie. Asiguraţi-vă că aţi verificat presiunea în timp ce anvelopele sunt reci şi nu au fost folosite recent. Dacă conduceţi chiar şi un kilometru aceasta va provoca creşterea presiunii anvelopelor şi vă arăta o indicaţie imprecisă.

Verificarea benzii de rulare

Sunt două metode obişnuite de a verifica dacă este bandă de rulare îndeajuns pe anvelopele dumneavoastră. Toate anvelopele autoturisme, camioane uşoare şi comerciale medii au bare de indicaţie a uzurii benzii de rulare turnate în banda de rulare. Aceste bare sunt situate la capetele crăpături pe nervurile benzii de rulare în mai multe locuri în jurul anvelopei, şi atunci când anvelopa este utilizată până în măsura în care unele dintre ele devin vizibile împreună cu de nervurile benzii de rulare adiacente, anvelopa trebuie schimbată. Un alt mod comod de a verifica dacă anvelopa dumneavoastră are destulă bandă de rulare rămasă este de a plasa pe banda de rulare o monedă de un penny cu capul Reginei în jos şi cu faţa înspre dumneavoastră. Dacă se vede cârful capului lui Lincoln, atunci anvelopele trebuie schimbate.

Echilibrarea anvelopelor

Anvelopele neechilibrate provoacă vibraţii, ce pot duce la oboseala şoferului, uzura prematură/neregulată a anvelopei, şi uzură inutilă suspensiei vehiculului. Anvelopele trebuie să fie echilibrate când sunt montate pe roţi pentru prima dată sau când sunt remontate după reparaţie. Echilibrarea anvelopelor ar trebui verificată de la primul semn de vibrare sau oscilaţie.

Echilibrarea vehiculului

Un vehicul este echilibrat în mod corespunzător atunci când toate componentele de suspensie sau de direcţie sunt fără defecte şi când ansamblurile de anvelope sau de roţi rulează drept şi corect. Dacă observaţi uzură neuniformă a benzii de rulare aceasta poate fi cauzată de neechilibrare şi trebuie reparată de un expert.

Rotaţia anvelopelor

Deşi multe persoane pot să-şi rotească propriile anvelope, este rapid şi uşor să lăsaţi un specialist să facă acest lucru. Manualul de utilizare a vehiculului va specifica modelul şi programul de rotaţie pentru vehiculul dumneavoastră. Dacă nu este nici un program specific menţionat se recomandă în mod empiric rotaţia anvelopelor la fiecare 6.000 până la 8.000 mile.

Repararea anvelopelor

Repararea anvelopelor ar trebui făcută de un specialist. Metoda corespunzătoare de reparare va include demontarea anvelopei de pe roată pentru o examinare mai amănunţită pentru a verifica defecţiunile, şi folosirea peticelor şi a dopurilor pentru a repara orice pene de cauciuc care se încadrează în limitele şi instrucţiunile de reparare.

Sursa www.goodyear.ro

parteneri goodyear parteneri dunlop  parteneri fulda  parteneri debica  parteneri kelly    parteneri sava